domingo, 9 de octubre de 2011

Concepte d'educació

 A continuació faré una breu definició del terme educació aplicat en diferents contextos. Aquestes deficinions es bassen en el meu criteri i manera de pensar, sent d'elaboració pròpia.

Educació com a realitat:

Educació com a necesitat: Educar i ser educat es una funció bàsica pel desenvolupament l'ésser humà i, per tant, necessaria per aquest per tal de que esdevengui allò que pot arribar a ser. L'educació ha de ser un dret per a tots els ciutadans, el dret a ser educat romandrà en la familia, l'escola i els mitjans de comunicació, es a dir: es la societat qui educa al nen i per tant aquest serà educat segons les condicions en les que es trobi i es desenvoluparà d'una manera o altre. El que es clar és que és una necessitat per a creixer com a persona i esdevenir ciutadà com cal.

Educació com a aspiració: El significat d'aquesta afirmació per a mi es relaciona amb la meva preparació com a futura mestra de primera. L'educació com a aspiració es la meva a ser una bona educadora,a inculcar uns valors als infants i fer-ho de forma correcta. Per tant, la meva aspiració personal és educar de la forma correcta i esdevenir una bona mestra que formi persones amb criteri.

Educació com a desenvolupament: educació es la clau del desenvolupament i el progrès de l'infant, és el que determinarà el seu grau d'adaptació a la societat. D'aquesta manera, l'educació tindria dos bessants: la del desenvolupament individual de l'individu i la del desenvolupament del mateix respecte a la societat, tots dos determinats pel tipus d'educació que s'ha rebut. és una capacitat biologica que tots tenim per que s'ha de desenvolupar.

Educació com a funció cultural: L'educació de cada comunitat cultural ve donada pels seus costums i valors morals adquirits al llarg de la història. D'aquesta manera, cada cultura posa l'accent a unes determinades normes o valors que considera més importants, fent distinguir aquella cultura d'una altra. Els nens, en el seu procès de desenvolupament adquiririan aquells valors moral i culturals que vegui al seu voltant i seran aquells amb els quals es guiarà per la vida perque es el que viu dia a dia, el canon que es marca a la seva societat.

Educació com a funció social: L'educació, cm ja he esmentat abans, é sun punt clau en la relació del nen amb el seu entorn social. Així doncs, l'educació transmet la socialització dels individus, forma ciutadans, posa l'accent en el civisme... Aquesta funció ha de ser donada per l'escola una vegada la familia ha donat els recursos bàsics a l'infant sobre la societat i s'ha de donar molta importancia per tal de que el nen interioritzi aquesta informació i l'apliqui a la seva vida. Està clar que si no creues correctament a un pas de zebra no pots pretendre que el teu fill ho aprengui sol...

Educació: L'educació es aquella doctrina que s'encarrega de la concienciació moral, cultural i de la conducta del nen. És un procés que d'exten durant els periodes d'infancia i adolescencia i en el qual intervenen la familia, l'escola i els mitjans de comunicació per tal de els infants puguin viure d'acord amb la societat i el moment que els ha tocat viure.

Classes d'educació: Considero que hi ha dos tipus d'educació que influeixen sobre l'infant: la primera es quella educació que ve donada de casa, els valors, costums i normes de conductes que els pares fan servir amb els fills i que aquests adquereixen com a rol habitual en la seva vida. D'altra banda es troba l'educació impartida per l'escola, en la qual es dóna emfasi a la concienciació moral del nen estipulada pels canons d'aquella cultura i societat. D'aquesta manera, l'educació impartida per l'escola és més global i general (aqui també jugaria un gran paper els mitjans de comunicació que es basen en les normes culturals) que la de la familia, que és molt més personal i concreta. En el cas de que ambdues educacions tinguessin uns valors molt diferents el nen hauria de er lluire d'escollir quines s'adapeten millor a ell o el farien adaptar-se millor al seu entorn, llàstima que els infants no tinguin el criteri suficient i s'impossin en ells mateixos valors que potser fan d'ell algú que no seria en una altra situació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario